Svaka radnja preduzeta u vezi sa podacima o ličnosti smatra se obradom podataka. ZZPL navodi najčešće radnje od kojih ćemo navesti samo neke:
prikupljanje i beleženje;
- obezbeđivanje i držanje;
- stavljanje na uvid, objavljivanje ili na drugi način činjenje dostupnim;
- pretraživanje, proveravanje, razvrstavanje, objedinjavanje, ukrštanje;
- prepisivanje, umnožavanje, kopiranje;
- izmeštanje i na drugi način činjenje nedostupnim;
- iznošenje iz zemlje.
Ipak, ni poduža lista radnji koje se smatraju obradom, a koja se navodi u ZZPL-u, nije konačna, već se obradom smatra i svaka druga radnja u vezi sa podacima o ličnosti. Suštinski, teško je zamisliti situaciju u kojoj bi se organ vlasti našao u dodiru sa podacima o ličnosti a da se to ne smatra obradom podataka, s obzirom da se i samo držanje ili uvid u podatke smatra radnjama obrade.
PRIMERI OBRADE PODATAKA O LIČNOSTI OD STRANE ORGANA VLASTI:
- Organ vlasti samo čuva zbirke podataka na svojim serverima bez ikakvog uvida u njih.
- Organ vlasti služi samo kao primalac dokumentacije i nakon vrlo kratkog vremena je prosleđuje dalje.
- Organ vlasti samo vrši uvid u podatke bez mogućnosti da ih menja.
Organi vlasti mogu imati razne uloge prilikom obrade podataka pa je mnogo bitnije odrediti kakvu ulogu ima organ vlasti kada obrađuje podatke. U tom smislu, on može biti:
- rukovalac podataka
- obrađivač podataka
- korisnik podataka